Pokalbis su savivarčio vairuotoju

parašė , 2018-04-05 17:05

Kaip žinote, savivarciai iki 7.5 t negali būti vairuojami tų pačių vairuotojų, kurie tiesiog vairuoja savo kasdienius automobilius. Tam reikia rimtesnės kategorijos vairuotojo teisių. Šį kartą kalbamės su žmogumi, kuris ir vairuoja būtent tokį savivartį.

Ar jums patinka MAN vilkikai?

Taip, man jie patinka, nes palyginus su kitais sunkvežimiais, jie ne taip greitai užklimpsta statybų aikštelėse. Kadangi jie yra su visais varomais ratais, tai iškart pakelia jų kokybę šiais aspektais.

Tai jūs dirbate statybose?

Taip, su savivarčiu vežioju asfaltą, kartais ir trinkeles visokias tenka vežioti, taip pat žvyrą, baltą smėlį, skaldą. Kartais tenka vežioti net ir iškastą gruntą, tokį kaip molį. O ten, kur molis, ten labai dažnai klimpsta sunkvežimiai.

Kaip ištraukiamas užklimpęs sunkvežimis?

Savivarčiai LietuvojeKadangi jis nemažai sveria, tai tenka į pagalbą tenka pasitelkti kitą sunkiąją techniką. Pvz., kirus sunkvežimius. Tačiau kadangi MAN vilkikas turi gerus varomus ratus, tai pasižymi geru pravažumu. Tiksliau, sunkvežimis.

Kuo pasižymi savivartis?

Gali gruntą išversti į visas tris puses: į kairę, dešinę ir už savęs. O tai yra labai naudinga statybose, kadangi kartais tenka asfaltą išversti viename šone, o privažiavimas būna labai siauras, kad jo neužpiltumėm, tenka išversti šone. Tada darbininkams statybose yra patogiau pasiekti medžiagas.

Ar smagu vairuoti savivartį?

NA, smagu, bet per ilgą laiką atsiranda tam tikrų su nuolatiniu sėdėjimu susijusių problemų. Šiaip smagu, nes kabina yra savivarčio minkšta. Tad, kai veži sunkų svorį, tai kabina gali neutraliai siūbuoti, nepriklausomai nuo vežamo svorio. Amortizacija pasiskirsto ir sėdynės yra minkštos bei su papildoma amortizacija, kuri taip pat užtikrina komfortą, nebūna didelių vibracijų, sugeria duobes, per kurias važiuojama statybvietėse. Aišku, smagu ir važiuoti ir matyti viską iš viršaus. Be to, labai gerai savivarčio išdėlioti veidrodėliai, todėl gali gerai matyti iš visų pusių vaizdą, savivarčio gabaritus: šonus, galą, ir jeigu yra galimybė, būna ir per vidurį veidrodėlis.

Prie kokio objekto dabar dirbate?

Dabar statome naują miegamąjį rajoną. Ten dirbu su savivarčiu. Keliai dar nėra suformuoti, todėl labai praverčia sunkvežimio pravažumas. Paskutiniu metu vežioju trinkeles, asfaltą, smėlį. Šiuo metu statybų stadija tokia, kad pamažu dygsta pastatai, kitur jau klojamos trinkelės. Bet jas paprastai veža su kitais vilkikais, nes ne visi sunkvežimiai gali pravažiuoti visas vietas.

Rašyti komentarą